Koje dobro je donio famozni lock down 2020?

Sjećate se lock downa?

Koliko vidim nitko više ne spominje coronu i lock down. To je zapravo dobro. Treba zaboraviti loše događaje u životu a pamtiti samo dobre. Postajemo ono što mislimo, kažu pametni ljudi, pa se ja volim držati toga.

Često se prisjetim kako su nas brzo „uveli u red“ uvodeći prisile i zabrane sve pod krinkom brige za drugoga. Ne želim sada o tom mainstreanimgu koji nas je danonoćno zastrašivao brojkama zaraženih, radije bih željela naglasiti upravo suprotno. 

Koliko mi je LOCK DOWN POMOGAO u životu i na čemu sam zahvalna

U to sam vrijeme radila u odjelu prodaje i marketinga u jednoj hotelijerskoj tvrtki srednje veličine. Ljudi izvan sektora turizma misle da nam turisti dolaze stihijski i često se uopće ne pitaju kako je taj gost pronašao upravo našu destinaciju i došao na našu adresu. E pa taj dio posla cijelu godinu radi upravo odjel prodaje i marketing svake hotelijerske kompanije i HTZ. Pokazat ću vam ukratko kako izgleda taj proces od dogovaranja poslova do konačnog dolaska gosta. Pa idemo redom:

  • Turistička sezona je u punom jeku (srpanj, kolovoz) i već se moraju pripremiti cijene za sljedeću godinu. Na poslovnim sastancima s partnerima dogovaraju se uvjeti poslovanja za sljedeću sezonu. S obzirom na razvoj globalne i lokalne situacije to uopće nije lako. Kako znati toliko unaprijed koju ćeš cijenu noćenja odrediti da svi budu zadovoljni, i poslovni partner (strani touroperator) i vlasnik hotela i gost. Vlasnik hotela donosi konačnu odluku.
  • Treba još do kraja dobro odraditi ovu ljetnu sezonu: popuniti svaku praznu sobu jer prazna soba ne donosi zaradu. Zapravo preusmjeravaš last minute upite na prazne datume, da bi to znao moraš imati točnu evidenciju popunjenosti. Zatim treba odgovoriti na sva moguća pitanja gostiju od toga recite mi što mogu posjetiti u vašem mjestu, trebam li ponijeti aparat za komarce ili postoji li kod vas bezlutenska prehrana.

A što je s osobljem hotela?

  • Treba biti dobro povezan s osobljem hotela, recepcionarima, sobaricama i kuharima. Prenijeti svaku i najobičniju informaciju ili želju gosta samo da bude što manje pritužbi i da gost bude zadovoljan. Npr. na rezervaciji stranog partnera piše gost je visok 205 cm, moraš to reći recepciji da bi gost dobio najveći mogući krevet jer se inače neće naspavati a došao je na odmor. Ako gost u hotelu nije zadovoljan to je najčešće jer prodaja, a to smo mi u uredu, nije prenijela sve informacije o gostu. I tako smo za svaku subotu, jer je tada velika smjena gostiju, našim kolegicama na recepciji znali pisati čitave analize ili bolje reći psihoanalize gostiju koji dolaze sljedeći tjedan, nastojeći tako preduhitriti svako moguće nezadovoljstvo obiju strana. Nerijetko vas svi redom iz hotela zovu nakon radnog vremena, dok ste na plaži ili dok ručate. Ako se niste odmah javili to se nije lako opraštalo.

Na redu je priprema za sljedeću godinu

  • Kako se sezona približava kraju a u međuvremenu smo sklopili uglavnom najveći dio ugovora za sljedeću sezonu treba još naplatiti sve dugove, uskladiti kartice kupaca i dobavljača, provjeriti sve račune svih poslovnih partnera da ne bi neki račun (rezervacija) ostao neplaćen. A toga je bilo jako puno, vjerujte mi.
  • Kad ste sve to provjerili tada slijedi pisanje mailova i telefonski pozivi s molbom da se uplate izvrše što prije.
  • Istodobno se pripremaju prospekti i drugi promidžbeni materijali i planiraju se odlasci na turističke sajmove. Tamo predstavljaš tvrtku i destinaciju, upoznaješ uživo mnoge strane partnere s kojim si radio samo putem telefona i pronalaziš nove partnere.
  • Ako imate sreće pa je hotel otvoren negdje dok kraja listopada, doživjet ćete malo mirnije dane, ali ako ne, onda se sve nastavlja u istom ritmu. Priprema dočeka Nove godine, Wellnes paketi za jesen, za zimu i za proljeće, obiteljski paketi ili paketi za parove, organiziranje konferencija, stručnih skupova i slično. I tako sve do Uskrsa kada se očekuje prvi veći dolazak gostiju i od toga trenutak taj se broj sve više povećava.
  • I sada opet sve iz početka.

Jasno je naravno da je lock down ukinut i da se corona nekako čudesno smanjila dolaskom toplog vremena i početkom nove turističke sezone. No bez obzira na sve, u vrijeme lock downa naučila sam sve ove poslove raditi remote. Zahvalna sam na tome.

Always look on the bright side of life!

 

Ima li nešto na čemu ste vi zahvalni lock downu?

Scroll to Top