Kakvi su hrvatski on line biznisi u odnosu na ostatak svijeta?

On line biznisi u Hrvatskoj tek su u razvoju

        Hrvatski on line biznisi imaju ogroman potencijal. Bez obzira što tržište na koje uglavnom dolaze nije veliko čak i  ako se računaju sve zemlje na sličnom govornom području tzv. zemlje regije veliki je prostor za rast on line biznisa. Svi koji su sadržaje ili usluge na internetu pregledavali ili proučavali diljem svijeta brzo će uočiti razlike odnosno slabosti koje se javljaju na našem tržištu. Zašto ne progovoriti o njima i natjerati sve dionike tog tržišta da se prema kupcima svojih usluga ponašaju kao prema građanima svijeta, a ne neke tamo zaboravljene „regije“ drugim riječima potaknuti ih na rast i poboljšanje svojih usluga.

Koje su zamjerke i nedostaci on line biznisa u Hrvatskoj?

Krenimo nekim redom:

  • Manjak ambicije za rast i lokalni fokus – mnogi on line biznisi zauvijek ostaju lokalni i nemaju hrabrosti izaći na šire tržište dok strana konkurencija odmah cilja globalno 
  • Loše iskorištavanje digitalnog marketinga i brendiranja – previše je on line biznisa kod nas koji nemaju jasno izbrendiran identitet, a osim Facebooka i Instagrama koji su najčešće jedini marketinški kanali malo se koristi SEO, e mail marketing i ostali alati i optimizacije
  • Nedostaju testiranja i sustavi prikupljanja povratnih informacija od strane korisnika/kupca
  • Malo edukativnog sadržaja ( vodiči, video tutorijali , blogovi…)
  • Slaba komunikacija i podrška korisnicima – spora odgovaranja na upite i odgovori koji nisu ujednačeni s tonom brenda. Nedostatak chatbotova ili 24/7 podrške.
  • Korisničko iskustvo na web stranicama – često se prikaz weba na mobilnim uređajima ne podešava. Web stranice mnogih on line biznisa u Hrvatskoj nemaju zadovoljavajuće brzine i nisu optimizirane.
  • Korištenje sofisticiranih tehničkih rješenja, automatizacija i integracija – rijetko tko koristi CRM sustave i automatizira procese. Malo je korištenja AI alata ili analiza za optimizaciju prodaje.

     Eto to je pokazala moja kratka analiza. Takvi smo kakvi smo, ali tek smo počeli. Moram dodati još par zapažanja. Vlasnici on line biznisa u Hrvatskoj teže dolaze do ulagača i zato na početku najčešće bježe od dodatnih troškova u marketingu te pokušavaju osloniti se na svoje znanje i sposobnosti. Ako je ideja dobra ona često preraste svog tvorca i zahtjeva ozbiljno financiranje. Vjerujem da bi pomogla suradnja i zajedničke kampanje između domaćih brendova kojih kod nas također nedostaje.

Kako nadoknaditi ove nedostatke i kako pametno pristupiti korištenju mogućnosti integracija u on line biznisu …ovu temu ostavljam za novi nastavak.

 

Scroll to Top